Identyfikacja wizualna dla firm z branży przemysłowych

Kiedy zakładamy firmę, musimy zastanowić się nad krokami w kierunku zareklamowania jej, nad tym by każdy odbiorca zapamiętał nazwę naszej firmy i wiedział, czym się ona zajmuje, co nasz odbiorca może mieć ze współpracy z nami.

internet4Dbanie o jakość swoich produktów i usług to jedno, a odpowiednio zaaranżowane działania marketingowe to druga sprawa. Zacznijmy zatem od usługi jaką jest identyfikacja wizualna firmy, czyli od tego, by odbiorcy zaczęli naszą firmę utożsamiać z konkretnymi kolorami, efektami specjalnymi, z logotypami, symboliką firmy itp.

Zanim zabierzemy się za projektowanie wizytówek, musimy wiedzieć, co chcemy na nich zawrzeć, a zatem na przykład na jakim tle będzie tekst wizytówki, czy jakiego rodzaju czcionkę na niej wykorzystamy. Logotyp umieszczony w widocznym miejscu wizytówki to oczywiście priorytet, dlatego warto zlecić agencji reklamowej projektowanie logo firmy. Musimy dobrać kolorystykę naszych materiałów reklamowych, która będzie wzbudzała emocje odbiorcy adekwatne do naszej branży, na przykład będzie wzbudzała zaufanie, czy dodawała energii, albo kojarzyła się ze sterylnością.

Następnie w podobnym schemacie musimy wymyślić swoje logo – niech będzie idealnie wpasowane w charakterystykę firmy, ale jednocześnie niech nie wskazuje bezpośrednio na to, czym firma się zajmuje – gdy w przyszłości zechcesz rozszerzyć swoje usługi, będziesz miał problem z tym, czy robić identyfikację wizualną od nowa. Dodatkowo, konsumenci bardzo nie lubią, gdy się im oprócz nazwy firmy sugerującej związek z branżą, dodatkowo podsuwa pismo obrazkowe upewniające, że firma świadczy dokładnie te usługi, jakie pierwsze przyszły na myśl odbiorcy po zobaczeniu nazwy.

Pamiętaj, że podświadomość ludzka funkcjonuje zwykle bardzo dobrze, i cała zabawa w marketing polega na tym, by wybór danego produktu czy usługi nie był specjalnie świadomy, bo gdy w grę wchodzi rachunek zysków i strat, nie ma już mowy o marketingu tylko o ekonomii.

Leave a Comment