Moda w doborowym towarzystwie

Młodzi polscy projektanci są cenieni na całym świecie za kunszt krawiecki, idealne wykończenia, dobór materiałów. Niestety, o wielu z nich świat w ogóle nie usłyszy, ponieważ nie stosują odpowiednich narzędzi z zakresu marketingu i PRu. Projektanci często samodzielnie chcą promować swoje marki, będąc skazani na fiasko. Promocja to bowiem nie tylko wymyślenie reklamy, ale planowanie, relacje, kontakty, żmudne opracowywanie danych, telefony i liczby.

torebki damskieZarówno małe firmy, stawiające pierwsze kroki w branży fashion, jak i uznane marki, na pewno docenią korzyści, jakie daje współpraca z profesjonalnym showroomem.

Fashion marketing kierowany jest do konsumentów w każdym wieku – zwykle są to jednak trendsetterzy, osoby o wyrafinowanym i ciekawym guście, którzy później są naśladowani przez innych. Marketing mody obejmuje wiele narzędzi. Są to m. in. reklama above the line, reklama below the line, kontakty z klientem biznesowym (tzw. B2B, czyli Business to Business), z klientem indywidualnym (B2C), ale też inwestorem, czy dziennikarzami. Marketing może być prowadzony zarówno w skali mikro, jak i makro, a najważniejsze jest dobranie odpowiednich narzędzi, które pozwolą osiągnąć firmie założone cele. Może być to wprowadzenie na rynek młodej marki, ale też udany rebranding czy wejście na nowe rynki i zdobycie nowych klientów (np. z innej, nowej grupy wiekowej). Marketing mody może przyczynić się do wzrostu sprzedaży o kilkaset procent, jeśli jest odpowiednio przygotowany i zaplanowany.

PR produktowy jest nastawiony bardziej na relacje i na polepszenie wizerunku produktu, a w dalszej kolejności marki. Może być to np. product placement, kiedy jurorzy popularnego show szukającego talentów muzycznych noszą dżinsy marki, którą promuje firma. Jest to reklama mniej oczywista, a bardziej skuteczna.
Każda marka potrzebuje showroomu, który jest zwykle miejscem zaprezentowania nowej kolekcji, ale może być też miejscem nietypowego eventu dla blogerów czy bankietów, na który zaproszeni są dziennikarze i celebryci.

Leave a Comment