Urządzanie supermarketu

czytnik kart magnetycznychNowoczesny supermarket to kilka tysięcy metrów kwadratowych powierzchni, kilkudziesięciu pracowników i mnóstwo różnego rodzaju sprzętu elektronicznego. Sklep wykorzystuje szereg bardzo nowoczesnych rozwiązań, które zdecydowanie ułatwiają jego działanie.

Wyposażenie elektroniczne znajduje się i na zewnątrz sklepu i na jego zapleczu. Każdy sprzęt ma kilka różnych wcieleń. Przykładem mogą być kasy fiskalne, w niektórych miejscach znajdują się standardowe, w innych stosuje się przenośne kasy fiskalne. Te ostatnie głównie w miejscach, gdzie znajdują się osobne części sklepu, takie jak bar, kawiarnia czy miejsce ze sprzedawanymi akcesoriami do przydomowych ogródków.
W wielu miejscach znajdują się także różnego rodzaju monitory dotykowe. Stosuje się je przede wszystkim w nowoczesnych magazynach oraz w biurze, gdzie na przykład wbija się na nich kody towarów, które są kierowane na salę sprzedaży.
Obowiązkowym elementem wyposażenia są także czytniki kart magnetycznych, których zadaniem jest dbanie o to, aby nikt niepożądany nie pojawił się na terenie sklepu.
Każdy z pracowników, niezależnie od stanowiska, posiada kartę magnetyczną, która umożliwia mu otwarcie elektronicznie zamykanych drzwi do określonych lokalizacji na terenie sklepu. Całkowicie eliminuje to możliwość dostania się na teren sklepu osób postronnych i niepożądanych. Karty magnetyczne umożliwiają także łatwą ewidencję pracowników i ewidencję czasu ich pracy. To duże ułatwienie dla działów kadrowych, które dokładnie wiedzą, o której godzinie pracownik po raz pierwszy danego dnia otworzył drzwi do pracy.

Karty pomagają także w sprawdzaniu, w które miejsce dany pracownik udaje się w czasie pracy i czy na przykład nie przemieszcza się zbyt często do działu, w którym na co dzień nie pracuje.

Leave a Comment